NK Veldrijden Jeugd, Landgraaf 22 januari 2011

Drassig, soppig, zeer modderig en een paar stevige kuitenbijters. Dit alles zorgde ervoor dat het een bijzonder zwaar parcours werd.

Tijdens het verkennen van het parcours reed Jurgen lek, gelukkig voor de wedstrijd en niet in de wedstrijd. Die band werd snel vervangen en na het opwarmen van de spieren kon hij richting de materiaal controle.

Na wat geharrewar over de start posities, waardoor enkele renners met gespannen koppies op het startschot stonden te wachten kon de wedstrijd beginnen.

Jurgen was redelijk weg, ging goed het veld in. Lag bij de eerste doorkomst op ongeveer de 13e of 14e plaats. In de tweede ronde, het laatste heuveltje op, ging een renner naast Jurgen er onderuit en nam hem mee in zijn val. Hij wist snel op te staan en door te gaan. De ronden die er na volgde wist hij dat stukje goed te nemen en daardoor snelheid te behouden waardoor hij een aantal renners kon inhalen.

In de laatste ronde had hij even voor de finish Mees in zijn gezichtsveld, maar het lukte hem niet meer Mees in te halen en kwam, voorzien van een flinke laag modder helemaal stuk maar wel als 10e de finish over.